Polygraph
פירוק שיתוף בין בני זוג

פירוק שיתוף בין בני זוג

החיבור בין בני זוג ובניית חיים משותפים, לרבות צבירת רכוש משותף, מתרחשים בתהליך מתמשך ולאורך זמן, בעוד שפרידה ופירוק של השיתוף עשויים להתרחש באירוע מכונן ובזמן קצר, תוך שינוי התפיסה מזוגיות ומשפחה למעמד טכני, חלוקה המבוססת על זכויות, וצורך בכלים מקצועיים לפירוק ולחלוקה הוגנת.

פירוק שיתוף בין בני זוג הוא מונח המתייחס לכלל הנכסים וההון שצברו בני הזוג במהלך שנות הזוגיות, חלוקת נכסים והון ככל הניתן באופן ישיר, איזון בין משאבים שאינם ניתנים לחלוקה ישירה.

 

פירוק שיתוף בין בני זוג: הערכת שווי נכסים וחלוקה הוגנת

 

פירוק שיתוף בין בני זוג עשוי להיות מבוסס על הסכמות עקרוניות בין בני הזוג, על הסכם ממון מוקדם שנחתם בין הצדדים, או על פי לשון החוק. בכל אחת מן האפשרויות הללו, תידרש כניסה לעובי הקורה בהערכת שווי הרכוש וההון המשותף ובהחלטה על אופן הפירוק והחלוקה.

נכסי מקרקעין ונדל"ן הם לרוב הנכסים המהותיים ובעלי השווי הגבוה ביותר בעבור בני הזוג, והערכת שווי של הנכס בצורה מדויקת ומקצועית, היא שמאפשרת את תכנון הפירוק ומציאת הנוסחה לאיזון המשאבים ולחלוקה הוגנת.

ארז עמרון, שמאי מקרקעין מוסמך וחבר בלשכת השמאים, מסייע לזוגות רבים וליחידים בהליכי פרידה וגירושין, באמצעות בחינת נכסי המקרקעין המצויים ברשותם, הערכת שווי מדויקת ומבוססת, בחינת סוגיות השבחה, מיסוי וסוגיות חשובות נוספות

עוד מאמרים:

פירוק שיתוף במקרקעין בין אחים כל המידע >>

פירוק שיתוף בגירושין כל המידע >> 

פירוק שיתוף בין בני זוג בגירושין

 

הליך פרידה וגירושין כרוך במקרים רבים במורכבויות רגשיות, בחוסר אמון, בכעס ובתחושת נקמנות, אותם מבקשים בני הזוג לתרגם לכדי משמעויות כלכליות. ככל ובני הזוג יסתייעו בייעוץ ובכלים מקצועיים, ניתן יהיה לנהל את הליך הפירוק והפרידה באופן הוגן, יעיל ומשתלם, ולשמר את משאביהם בידם.

אחת הסוגיות המרכזיות בפירוק השיתוף בין בני זוג מתייחסת לדירה/בית המגורים המשותף לבני הזוג. לצד הערכת השווי והחלוקה ההוגנת של הנכס ביחס ליתרת הנכסים וההון, עולים לא אחת שיקולי יציבות וביטחון לילדים, שיקולי נוחות ואחרים.

חשוב לציין כי הערכת שווי מדויקת של הנכס אינה מיועדת רק למקרים בהם קיימת כוונה למכירת הנכס, אלא ככלי לאיזון משאבים כולל וככלי לקבלת החלטה הנוגעת לאופן מימוש הנכס לצרכי החלוקה ולכל צורך אחר.

שמאי המקרקעין ארז עמרון מציג ניסיון רב שנים וליווי של עשרות זוגות בהליכי פירוק שיתוף בין בני זוג, ומשתף במקרה בו להערכת השווי היה תפקיד מכריע בהגנה על האינטרסים הכלכליים של בני הזוג:

בני זוג מחיפה שהחזיקו בדירת מגורים באחת מן השכונות הוותיקות של העיר החליטו על פרידה, באופן הוגן ושוויוני ומתוך מטרה לחסוך בעלויות לעורכי דין מייצגים.

 

הערכת שווי מקרקעין בפירוק שיתוף בין בני זוג

 

בני הזוג הסכימו כי האישה שתהיה גם ההורה המשמורן לילדיהם המשותפים תוסיף להתגורר בדירה המשותפת ותרכוש את חלקו של בן הזוג בדירה, שאת שוויה העריכו בכ 1.2 מיליון ₪.

במסגרת הפניה לאישור עקרוני לקבלת משכנתא, בוצעה הערכת שמאות מקצועית ומקיפה לדירה, ולמרות שהערכת השווי תאמה לנכסים דומים ולעסקאות אחרות שנרשמו בסביבה, נמצא כי ההערכה האמורה שתואמת את מאפייני הנכס, הזכויות והרישומים, אינה מביאה בחשבון השבחה פוטנציאלית משמעותית במיוחד, בשל הליך תכנוני מתקדם להתחדשות עירונית בו נכללת השכונה. שווי הנכס שקפץ בהערכה וחצה את קו 1.5 מיליון ₪ יכול היה ליצור שינוי מהותי באיזון הנכסים, אולם בני הזוג הבינו במעמד זה כי השווי העתידי של הנכס עשוי לספק לכל אחד מהם את הביטחון הכלכלי והדרך לנכס הבא, ובחרו להשכיר את הנכס ולחלוק בעלות, עד להתקדמות התכנית וההשבחה.

חשוב לציין כי הערכת השווי במקרה זה בוצעה טרם החתימה על הסכם הגירושין, ולו היו בני הזוג חותמים על החלוקה על פי השווי המוערך, היה הבעל יוצא כאשר בכיסו סכום נמוך בעשרות אחוזים ביחס לשווי הנכס הנוכחי, ובוודאי העתידי.

ארז עמרון, שמאי מקרקעין מוסמך בחיפה והסביבה ומלווה הליכי פירוק שיתוף במקרקעין, פירוק שיתוף בין בני זוג ופירוק שותפות עסקית הכוללת בעלות וזכויות בנדל"ן

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות | צרו קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.